JoM = KiTa PEnGYu

Tuesday, May 10, 2011

Nota Cinta

Rutin pagi.  Masuk bilik guru. Check sit in.  Emph.. mata melilau. Yupp... ari ney dapat sit tingkatan 3.  Nama kelas dirahsiakan atas sebab takut menimbulkan ke’malu’an seisi kelas dan yang empunya diri. Hehe

Ya Allah.. pendek kata mau namblas kali ku check kelas  yang ku nak sit in ney..takut silap..he.. tiba masa aku pun g la ke kelas.. toink.3X mau lak aku tawaf satu skul dok cari kelas ney..hampeh tol. Padahal aku dah pernah pun sit in kelas ney.. hahaha

Seperti biasa masuk kelas, muka buat-buat garang.  Dengan harapan pelajar seram tengok n tak buat bising. Al maklum guru masuk sit in ni bukan diorang pandang sangat.. mau tersembul bijik mata tengok diorang bising pun..diorang boleh selamba lagi senyum...

Key ati kena cool !!!... hehe..

Pelajar : selamat pagi cikgu [dengan irama yang mendayu2]
Aku : key sekali lagi.. dengan intonasi tegas [muka menten bengis...ngeee]
Pelajar : selamat pagi cikgu [tegas dan bersemangat]
Aku : key duduk..
Pelajar : terima kasih cikgu
Aku senyum.. baru ada semangat. Hehe

Seperti biasa, bila aku masok sit in.. perkara pertama aku lakukan ialah check bil pel dlm kelas,, kot-kot ada yang berani ponteng, pas tu aku sign la buku pemantauan. Hehe skema tak?

Perkara kedua: arahan aku ialah suruh diorang keluarkan buku atau kerja rumah.  Siapkan.  Tutup mulut.  Tak payah nak berbual2.

Aku pun buat la kerja aku, yalah kan... nak ngajar diorang pun aku nak ajar apa? Setakat sivik bolehla aku ajar.. kalo subjek lain takut lak terpesong akidah diorang..

Dua perkara aku suka kelas ni.. pertama ikut kata dan yang kedua memang senyap.  Menjadi jugak muka seram aku ney..hihi..ketawa dlm hati..

Tapi ....
Time aku dok buat kerja aku, ekor mata aku sempat tangkap satu pergerakan yang pantas,  dan pergerakan2 itu berhenti kat seorang pelajar perempuan...

Aku dongak kepala..renung diorang...
Chop !!! Nah aku Berjaya tangkap satu nota cinta... hihi

Aku : bak sini kertas tu
Pelajar perempuan: [pergi depan dan serahkan kertas tu kat aku]
Aku : [baca] adoi
Pelajar perempuan: diorang yang bagi cikgu, saya tak balas
Aku : siapa yang tulis ney?
Pelajar perempuan : [tunjuk pelajar tersebut]
Dua pelajar berdiri.. sama2 tak ngaku
Okey tak ngaku ya..okey... tunggu..
Strategi2...Aku pun buat-buat la baca

Aku : Kehadapan suluku [kekasihku] _______________________
Pelajar lelaki 1: ? ?
Pelajar Lelaki 2:  eh, takda saya tulis camtu cikgu. Bisi urang belakang nampung nyak [ ada orang lain tambah tu]
Aku : nah kan dah kantoi awak yang tulis...[memang aku sengaja tambah pun] hihihi

Sebenarnya aku sengaja kongsi pengalaman ini...
Nak tau apa pelajar tu tulis kat pelajar perempuan tu????

Jeng jeng jeng..suspen suspen suspen !!!!

“ siyum tuwa” atau dalam versi BM nyer [cium kita]

Ringkas jer kan.. tapi mau pecah ketawa aku ... 

Aku pun tengok la pelajar lelaki tadi.. kesian gak aku kat dia ... ada gak ati ajak awek cium... SEKEPING jer aku tengok.

Sebelum aku kuar sempat lah aku ceramah sikit tentang belajar dulu n dapat dulu 8 A, sambung belajar n dapat kerja bagus2 baru nak bersiyum siyum... [bercium-cium] kalo buat sekali lagi nota cenggini chegu bawa jumpa PK HEM.  Pelajar tu angguk2.  Harap die tak buat lagi la pas kantoi ari ney..

Tapi nota cinta tu memang aku simpan... aku nak buat ape erk? Entah.  ... dan wajah pelajar tadi  masih aku terbayang-bayang buat aku senyum sorang sampai skarang.. hehe tak sabar nak sit in kelas tu lagi.. nak tau perkembangan... hihihi

dan ... apa yang aku nak share : Risau aku dengan perilaku pelajar  sekarang.   Salah siapakah? atau adakah ini pengaruh cerita siyum siyum? ..hehehe

u/p ; banyak kenangan lucu time sit in yang tak boleh aku lupakan...heheehehe

3 comments:

Nancy Dania Robert Louis said...

Apoooo. Cta siyum-siyum. Wakaka. :DD

Myna RaHmaNd said...

haha... kalah zaman kitak orang.. hehehe

Nancy Dania Robert Louis said...

kasi standard lg cikgu. Kiss-kiss ka. haha. :D


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...