JoM = KiTa PEnGYu

Sunday, May 15, 2011

I LuV May..mei huaaa

Nak hap det belog aku... tak ada modal nak story mory plak
emph oleh kerana ari ni hari ahad.. hari cuti yang penoh rasa penghayatan dari aku tambah lagi cuaca yang  menyokong penoh mood santai maka aku nak ceta la pasal curi  cuti .. 

walo bulan Mei dah sampai pertengahan pun..aku tak kira.. aku nak sentoh jugak pasal bulan Mei..

Banyak betol hari-hari istimewa dlm bulan Mei ni.
Dan semestinya bulan Mei adalah antara bulan yang sering aku tunggu setiap tahun
Pastinya ... hehe

Dalam pada tu terfikir jugak aku kenapa ramai orang yang nama timangannya ala2 sempena bulan Mei = cthnya Mei, Mey Ling, May Chin [hehe jgn mare amoi cantek kat skul aku ni] he, Maisarah = org panggil May jugak kan? Hehe Meyla,  MeyLah, Meynah [semua ni kena sebut ala-ala Mat Saleh daaaa]

Ha.. ney semua gara-gara bulan Mei ni sangat istimewa.ye la kan pada bulan ni berhimpun segala hari2 istimewa yang rasa rugi kalo kita tak sambut.

1 Mei : Hari Pekerja


Ha..ini cuti bagi semua warga negara Malaysia yang berkerjaya..jemput jemput la cuti.. Aku suka ari ni.. cuti la kan.. sapa yang tak suka cuti.. kalo korang tak suka cuti korang bagi jer cuti tu kat aku..hehe 


8 Mei : Hari Ibu



Hari Pengiktirafan untuk para Ibu yang jasanya tak boleh kita nak ukur dan balas sampai bebila pun.. serius ... bila aku dah bergelar ibu baru aku tau camne rasanya jadi ibu.. memang aku cukup kagum la kat mak2 kita .. tapi Hari Ibu ni sangat2 tak layak ditujukan buat mereka yang pernah ada sejarah buang anak kat tepi longkang, parit, depan masjid, depan spetal, dalam tong sampah.... kalo diorang sambut jugak aku sumpah jadi tong sampah..hak puiii..  aik... tak pasal2 aku jadi emo..hehe


16 Mei : Hari Guru


Ha hari ni aku memang suka ..pasal apa? Sebab aku guru...jadi hari ini sesangat la bermakna buat aku dan para pendidik yang lainnya..ye lah kan usaha kami dihargai jugak la kan...kan ..kan .next time Hari Guru bagi la cuti umum 3 hari..hiks



17 Mei : Hari Wesak


Seperti yang kita tahu Hari Wesak ni ialah hari penting bagi penganut agama Buddha... walo tak berkaitan pun dengan aku..tapi sebagai rakyat Malaysia yang menyokong 1 Malaysia ... aku tulis la jugak kat blog aku neh..lagipun Hari Wesak dah pun diumumkan sebagai cuti umum..ha..aku kan suka CUTI..hehe


30 / 31 Mei – 1 Jun : Pesta Keamatan / Hari Gawai



Yang ni untuk Sabah dan Sarawak jer. Hehe.. oleh kerana aku ada ramai kengkawan bumiputera Sabah & Sarawak. So aku pun tumpang la rasa gembira.. bukan apa.. rasa gembira cuti 2 minggu persekolahan pertengahan tahun ...hiksss.. jahatnyer aku.. nak cuti jer ...lalalalalalaaaaaaaa


Tapi ada satu hari lagi dalam bulan Mei tak yah la nak celebrate key.. sekadar kita ingat sejarahnya dan ambil iktibar sudah memadai



Peristiwa Berdarah 13 Mei

Ha..ingat
Bukan haribulan tu yang berdarah
Tapi peristiwa di sebalik kejadian tu..
13 Mei tu tak bersalah langsung pun..

Ops..apa aku merepek ni??  Emph
 Ye la kan ..darah guru sejarah masih lagi menular hebat dalam  jiwa aku walo aku dah tak lagi ajar subjek ni..hihihi

bulan Jun? apa yang ada..nanti kita sambung yer..

p/s dan ada satu lagi hari penting dalam bulan ni..9 Mei. Hari jadi adik aku..hehe.. hadiah belum beli lagi ni.. time nak balik kpg baru huru hara nak beli..he

1 comment:

halila Ibrahim said...

nama aku pun mula dengan May jugak..
hehehe.. tapi yg aku suka ingat bulan mei cepat berlalu pasai terlalu banyak cuti .. bila cuti hari rasa cepat n pantas..


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...