JoM = KiTa PEnGYu

Sunday, February 20, 2011

Izinkan Aku Pulang

Kabong.  11/276 Kampung Hilir.

Ahernya aku berjaya juga menyedut udara puss puss kampung nan segar selepas memujuk boypren ku untuk balik kampung ...  hehe..dan sekarang pastinya aku sedang berpoya-poya di beranda rumah, dudok2 sambil berbloging...

Sempena kepulangan aku ke kampung halaman minggu ni... ku nak share satu sajak yang dah lama aku tulis...walau bunyinya kedengaran huduh... n [may be tak der nilai estetika @  Melankolik bagi korang]
hehe...kutetap gak nak publish...ghee..

IZINKAN AKU PULANG

Izinkan aku pulang
dari daerah resah ke desa damai
dari daerah hiruk ke desa kesunyian
dari daerah kebencian ke desa penuh kasih sayang
dari daerah ego ke desa penuh perhatian

Izinkan aku pulang
mencari segala yang terhilang
mencari segala yang terbuang
mencari segala yagn tertinggal
mencari segala yang tercicir
di desa kenangan ini

Izinkan aku pulang 
mengutip kembali sisa impian dan harapan
sisa cinta dan cita
sisa anganan dan igauan
yang pernah aku kuburkan tanpa tanda tersedia nisan

Izinkan aku pulang 
mengabadikan diri 
di desa terpencil ini
kerana mungkin esok
tiada lagi kepulangan untukku


hihi.. sajak dari seorang perantau tegar...
p/s: Suka = Baca
     Tak Suka = pun Kena baca..lalallaalaaaaaaa







No comments:


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...